Одесса

Одеса поєднує в собі непоєднуване. Курортне місто з легковажною, майже анекдотичною славою.

воскресенье, 30 мая 2010 г.

Квартира чи життя? Одеситів тероризують квартирні «кидали» - схеми афер

40039

Нерухомість завжди приваблювала різних шахраїв і кидал. Ще в Радянському Союзі правоохоронці час від часу накривали банди квартирних шахраїв, так що, говорити про те, що квартирні кидали з'явилися тільки в благословенне капіталістичне час, не зовсім вірно, хоча масовість це явище набуло дійсно після 1991-го року, коли нерухомість стала приватною власністю. Кореспондент Андрій Колісниченко дізнавався, які схеми застосовують квартирні шахраї в Одесі.

Якщо ви інвалід або пенсіонер і у вас немає родичів - тоді ви потенційний клієнт квартирних шахраїв, які, заради того щоб отримати заповітні квадратні метри, не замислюючись, відправлять вас на той світ.

Одесит Андрій Пашковський стверджує: його батька квартирні аферисти вбили через будинку в селі Фонтанка Комінтернівського району:

-19 Жовтня 2009 помер батько і я виявив, що зник його паспорт, без которго я не міг забрати батька з моргу, - розповідає чоловік .- 22-го числа я пішов до сільради за свідоцтвом про смерть. Мені сказали, що дадуть після обіду, так як відключили світло, дали мені номер телефону, щоб я подзвонив і дізнався, коли можна підійти за довідкою. Я подзвонив, але цього разу в них не працював принтер, а через півгодини мені зателефонувала невідома жінка, яка заявила, що вона нова господиня будинку і що я повинен виписатися і, якщо я не випишуся, тоді вона мене сама додумається викинути.

Андрій звернувся за допомогою до правоохоронців.

-Я написав заяву в Комінтернівське РВВС, але там мені відмовили в порушенні кримінальної справи у зв'язку з відсутністю складу злочину, - говорить Пашковський .- Потім я написав заяву в прокуратуру і подав позов до суду, щоб наклали арешт на майно. Після цього невідома жінка почала мені погрожувати по телефону: мовляв, вона працює в облдержадміністрації і приїде з міліцією, яка викине мене з дому, якщо сам не з'їду.

Як нам вдалося з'ясувати, що дзвонили Андрію жінка - якась Желвакова Олена Леонідівна, мешканка села Олександрівка Комінтернівського району Одеської області. Співробітником адміністрації вона не є, хоча не виключено, що має там зв'язку.

До речі, незадовго до смерті Пашковського-старшого, в його будинку з'явилися квартиранти, які зникли одразу після кончини старого. Андрій не сумнівається, що батька вбили. І, можливо, зниклі квартиранти щось про це знають.

-Коли я робив прибирання в будинку, то на підлозі знайшов шприци з якоюсь рідиною, - говорить він. - А за день до смерті батька до Комінтернівської районної лікарні приїжджала егоо провідати квартирантка травня ...

Андрій проживає зараз в батьківському домі, але свою сім'ю переселяти туди не вирішується.

-Небезпечно це, боюся за них, - зізнається він.

Пашковський написав у всі можливі інстанції, подав до суду і сподівається на те, що винесений вердикт буде на його користь. Але це, на жаль, трапляється далеко не завжди. Підтвердження тому - розповідь героя наступної історії, Дмитра вальсами.

- У 2000 році я потрапив в аварію автомобільну, втратив ногу і з тих пір пішло все шкереберть, - згадує він. - З'явилася жінка, яка заявила, що квартира, в якій я живу, належить їй, бо моя мати зробила на неї дарчу. Я почав судитися, на квартиру було накладено арешт. Проте жінка ця перепродала житло, покупець потім її теж продав. Загалом, три угоди було незаконних ... 8 жовтня 2009 до мене прийшов міліціонер з якимось чоловіком. Цей міліціонер сказав, що мені необхідно проїхати в Малиновський РВВС, але в результаті мене завезли до відділення біля кінотеатру «Родина», де протримали до вечора.

Будинки інваліда чекав неприємний сюрприз.

-Там стояли інші двері, - говорить він. - З тих пір я і живу в парадній будинку навпроти. Ви мені скажіть, де закон, де справедливість? Адже мене викинули на вулицю подихати, той чоловік, який зараз там живе, з усього мого майна віддав тільки черевик, куртку і штани, а в мене там залишилося все, в тому числі і гроші.

У квартирі 49 по вулиці Генерала Петрова, 53, в якій раніше жив Дмитро, двері нам не відкрили ... Міліція коментувати те, що відбувається відмовилася.

Як показує практика, найбільш небезпечні квартирні аферисти - ті, які знаходяться при владі. Так, у інваліда другої групи, ветерана МНС Павла Владе відібрали квартиру ті, хто повинен був горою стояти за ліквідатора аварії на ЧАЕС.

- Головне управління МНС України в Одеській області дало мені квартиру по вулиці Пішонівська, 24 / 2 квартира 50, - розповідає інвалід .- Сам представник міністра МНС України генерал-майор Казьмін вручив мені ордер на вселення в цю квартиру.

Але тодішнє обласне керівництво відомства вирішило інакше. У квартиру ліквідатора в'їхав екс-заступник начальника Головного управління МНС України в Одеській області Вадим Олійник.

- Олійник, будучи головою житлової комісії, підписав протокол про надання квартири, яку мені видали, собі як службової, - каже Павло Владе. - Я подав позов про виселення Вадима Олійника з квартири, але Приморський районний суд Одеси ухвалив рішення про скасування мого ордера на квартиру. Апеляційний суд Одеської області залишив рішення Приморського суду без змін.

Теперішнє керівництво МНС, стверджує: їхні юристи роблять все можливе, щоб повернути пенсіонерові житло, що належить йому за законом.

-Зараз Владе подав позов до Верховного Суду України, і ми його підтримуємо в цій справі, так як тут у наявності рейдерське захоплення квартири, - заявив помічник начальника управління Денис Костенко.

Цікаво, що інший начальник, який намагався таким же чином роздобути квартиру, продовжує по сей день займає свою посаду.

- Васильченко (Васильченко Анатолій Юревич-заступник начальника Головного управління з питань реагування і рятувальних сил, - ) зрозумів, що це незаконно, віддав квартиру і продовжує працювати, - розповідає Денис Костенко.

На жаль, законослухняних чиновників в нашій країні зовсім мало залишилося, а ось людей, що опинилися на вулиці через квартирних аферистів, з кожним роком все більше. Все, що їм залишається - сподіватися на справедливість.

Як кажуть фахівці, схем для маніпуляцій з житлом існує достатньо і для цього махінаторам не обов'язково грабувати, вбивати і т.д. Одна з причин такого стану речей - застарілий Житловий кодекс України (а точніше - Української РСР), прийнятий ще в 1983 році. Кодекс не передбачає, що житло може бути приватною власністю. Так, виселити з квартири людини, навіть якщо він її просто знімає, не можна - за законом (увага!) Той, хто хоче, щоб квартиронаймачі виїхали, зобов'язаний надати їм нове житло. Таке теж буває, але, як правило, суди, розуміючи маразматічность цього положення, своїми рішеннями просто виганяють знахабнілих від власної безкарності квартирантів. Але, про всяк випадок, якщо все-таки здаєте кому-то квартиру - ретельніше придивляйтеся до орендарів і головне - скористайтеся послугами юриста і складіть грамотний договір.

Інші типові схеми - дії сторонніх осіб через довіреність або за копіями документів. Страждають в основному незахищені категорії людей: неповнолітні діти, пенсіонери, інваліди та ті, хто перебуває (або перебував) у місцях не таких віддалених. Останнім щастить менше всього. Як розповів юрист Олександр Славський, типові ситуації, коли несумлінні працівники міліції відстежують таких «клієнтів» і «проводять з ними роботу», примушуючи підписувати папери. Як результат: поки людина відмотати термін, його квартиру встигають продати кілька разів. У цих випадках діє тільки одна рекомендація: не можна залишати квартиру без нагляду, а документи віддавати кому завгодно - інакше вкрадуть, не подивившись на гучний статус «нерухомого майна».

Комментариев нет:

Отправить комментарий