Одесса

Одеса поєднує в собі непоєднуване. Курортне місто з легковажною, майже анекдотичною славою.

суббота, 15 мая 2010 г.

«Усе життя любив він малювати війну ...» Одеський художник пише військові картини за спогадами дитинства

«» поспілкувався з художником, чиї полотна на військову тематику викликають сльози на очах навіть в учасників Великої Вітчизняної. Незважаючи на те, що самому авторові в 1941-му було всього три роки ...

snapshot20090507183918

У морі з полотном


Я познайомилася з Олександром Кореневскім кілька років тому - напередодні 62-ї річниці Перемоги. Тоді в одній з міських галерей відкривалася його виставка «Довге відлуння війни». Роботи художника вразили глибиною і емоційністю.

- Скільки вам було, коли почалася війна? - Запитала я тоді в Олександра Кореневского

- Три роки.

- Як же вам вдається писати картини, що викликають захоплення навіть у безпосередніх учасників Великої Вітчизняної війни?

- Розумієте, таке не забувається. Війна прокотилася по мені важким колесом і назавжди залишилася в пам'яті. Я, будучи дитиною, ввібрав це в себе, як губка.

- Якою бачиться війна очима дитини? Що було найстрашніше?

- Найбільше мені запам'яталася післявоєнні роки. У 1945, 46, 47-м були дуже суворі зими. Ми тоді жили в центрі міста, на Пастера, центр міста був дуже зруйнований після війни. І коли сніг спадав, скрізь лежали трупи замерзлих калік, скрізь лежали мертві люди. Хіба це можна забути?

Минуло багато років. Саша виріс і закохався в море. Він пройшов шлях від матроса чвертьвіковий до капітана далекого плавання. Але навіть у морі він не розлучався з полотном і пензлем.

- За це мене завжди називали художником, - сміється Олександр Єфремович.

- Вас це не ображало?

- Ні, я ж з дитинства малюю. Пам'ятаю, в першому класі, коли до школи перший раз прийшов вчителька Марія Іванівна сказала: пишіть палички, квадратики, букву А, букву Б. А я перший раз побачив олівець, тоді ручок навіть не було. Так я замість того, щоб букви писати, взяв і намалював кінь.

Полотна Олександра Кореневского - це, перш за все, людські історії. Убита горем мати. Боєць, який віддав свою порцію фронтової каші голодному дитині. Солдати, які отримали звістку про Перемогу, - сльози радості і безмірна втома на обличчях. Одноногий інвалід війни проходить повз пам'ятник Невідомому солдату ...

Постійної експозиції не буде

У 2007-му році Рада ветеранів Приморського району Одеси і представники Наглядової ради з прав людини в Україні звернулися до міського голови Едуарда Гурвіца з проханням організувати постійно діючу експозицію, присвячену Великій Вітчизняній війні. Але далі розмов справа так і не просунулася.

- Мені нічого не відомо про таке звернення, - сказав начальник міського управління культури і мистецтв Роман Бродавко. - А постійно діючих експозицій в нашому місті взагалі немає. Але ми щороку проводимо виставки до Дня визволення Одеси, до Дня Перемоги.




Комментариев нет:

Отправить комментарий