Одесса

Одеса поєднує в собі непоєднуване. Курортне місто з легковажною, майже анекдотичною славою.

среда, 2 июня 2010 г.

Де наша тільки не пропадала!? Одеський хореограф розповів про роботу на Чукотці і пітерських мільйонах

img_5641



У це важко повірити, але вічного «енерджайзер» одеських (і не тільки!) Театрів, балетмейстеру і режисерові Георгію Ковтуну виповнилося 60 років. На честь цієї дати Одеський російський драматичний театр показує поставлені Ковтуном мюзикли «Вій» і «Степан Разін». Ювілейний вечір майстра відбудеться 20 лютого о 19.00 в Одеському театрі музичної комедії імені Михайла Водяного. У програмі будуть фрагменти з постановок ювіляра з участю артистів балету з Києва та Санкт-Петербурга. Напередодні подання Георгій Анатолійович трохи вдарився у спогади. А згадати йому є що: у його творчому списку понад 300 балетних і драматичних постановок за класики і сучасності, здійснених у трьох десятках міст СНД, у тому числі в Москві, Пітері, Києві, Баку, Душанбе; балетні вистави у США, Франції, Німеччини , Румунії, Шотландії. Нещодавно Ковтун покинув Михайлівський театр, в Пітері, де працював з 1987 року. Зате з'явився час - і в нашій музкомедії була поставлена «Силіконова дура. net »- найбільш епатажний спектакль сезону.


img_6827

Про нелегку долю балетного блукача

- У середньому мене кожні 7-8 - років звідки-небудь виганяють. Спочатку в Одесі в 80-х виганяли за те, що ставлю не те, що потрібно. Будучи студентом Санкт-Петербурзької консерваторії (до речі, тепер я там доцент, єдиний «іноземець» в педагогічному штаті, викладаю спеціальність «Мистецтво хореографа»), поставив спектакль «Арлезіанка» в Маріїнському театрі. Так партійний худрада заявив: «Ковтун своїй брудній рукою розрубав союз двох великих людей, композитора Бізе і письменника Доде!». Важка історія відбулася і в Києві, де змінилася влада, і я, головний балетмейстер театру опери і балету для дітей, в одну хвилину став буквально ніким. Одного разу, втомившись від всього цього, я став добровільним вигнанцем, тицьнув навмання пальцем в карту, потрапив у Чукотку. Поїхав туди, і незабаром став керівником Чукотсько-ескімоського ансамблю «Ергирон», відкрив для себе хореографію народів Півночі, від чукчів до ульчів ... Тепер цьому ансамблю протегує Роман Абрамович, живеться хлопцям непогано, все в порядку у них. Працював я також в Таджикистані, Бурятії, Москві, Омську. І чи знаєте, я дуже хочу, щоб одеські талановиті хлопці не були змушені куди-небудь їхати, щоб знаходили собі застосування тут. Звичайно, Одеса продовжує породжувати таланти - сотня поїхала, дві тут же народилися. Але долі блукача нікому не побажаю.

Про найекстравагантніших задумах

- З Пітером мене зараз пов'язує не тільки викладацька робота. Я є віце-президентом і художнім керівником благодійного фонду та антрепризи «Танець без кордонів», ставлю гастрольні спектаклі. Розташовуємося в Юсуповському палаці: маленький театрика в стилі бароко, сцена всього шість метрів, але ... це ж там, де Распутіна вбили і де Шаляпін співав! Люблю брати складні теми для своїх хореографічних постановок: інсценував до 300-річчя Петербурга Достоєвського «Злочин і кара», створюю балети на основі творів Чехова, Толстого, Шекспіра. Ще в радянські часи поєднав у виставі «Рапсодію в стилі блюз» Гершвіна та новелу Чехова «Відьма» ... Дуже жалкую, що в Одеському оперному якось не згадують моїх постановок: хоча б «Старий і море». Мені дорогий цей театр, я вболіваю за нього. Що-то в театрі і навколо нього зараз таке відбувається ... неправильне. При директорі Сергій Проскурня планувалася моя постановка балету Адана «Корсар», але зараз цей задум завис, нова дирекція, напевно. Не знає, що я вмію добре ставити балети ... Шкода, я сподівався здійснити щось грандіозне, що виходить за рамки тих балетів, які зазвичай ставляться в Україні. У сенсі технологій на українській сцені панує кам'яний вік. Якщо в Пітері я отримав на постановку «Спартака» в Михайлівському театрі 3,5 мільйона доларів, то тут 10 тисяч у.о. на виставу - велике щастя. Не можу не похвалити директора музкомедії Олену Редько, яка примудряється при мінімумі коштів допомогти постановникам здійснити всі вигадки - пам'ятаєте наш восьмиметровий монітор на сцені в «Силіконової дуре»?

img_6833-1

Про цирковому минуле та сьогодення

- Завдяки тому, що з 7 до 16 років я працював в трупі цирку «Плечові акробати», навчився багатьом трюкам, які змушую робити балетних артистів через «не можу». Я завжди намагаюся хорошого артиста трохи підняти над його рівнем, навчити крутити сальто, володіти своїм тілом досконало. У мене є високий зразок, ось вже 6 років літаю в Лас-Вегас на виступи цирку «Дю Солей», і кожного разу дивуюся технічної оснащеності - а в підготовці, у таланті ми нікому не поступаємося й так. Може бути, тому я й тримаюся у свої 60 молодцем, що не забуваю циркові вправи, купаюся в морі в будь-яку погоду і при будь-якій температурі!

Комментариев нет:

Отправить комментарий