Одесса

Одеса поєднує в собі непоєднуване. Курортне місто з легковажною, майже анекдотичною славою.

суббота, 5 июня 2010 г.

Закон і совість. Зізнався у згвалтуванні злочинець-рецидивіст отримав ... три роки умовно

dsc03439

Історії, яку ми хочемо розповісти, п'ять років, але винуватці досі не понесли заслуженого покарання. Жахливий в силу, перш за все, своєю буденності випадок. Дві тварі, яких і людьми назвати язик не повертається, майже добу гвалтували молоду жінку. Гвалтували в збоченій формі, раз у раз б'ючи.

Їй вдалося вирватися з полону і заявити на нелюдів до міліції. Один з них потрапив до рук правоохоронців і у всьому зізнався. Як ви думаєте, яке покарання виніс суд, що відбувся через два роки після трагедії? Стратити? Четвертувати? Ні. Умовний термін. «» з'ясовував, чому наша держава проявляє гуманізм до злочинців і жорстокість до їх жертвам.


«Я так і не навчилася довіряти чоловікам»

З Ольгою я зустрілася сонячним літнім днем на Соборній площі. Попередньо ознайомившись з матеріалами справи, які навряд чи можуть залишити байдужим будь-якої нормальної людини, заздалегідь продумувала кожне питання, щоб зайвий раз не травмувати її.

- Здрастуйте, я Ольга, - посміхаючись, до мене підійшла молода жінка. Вона тримала за руку трирічну дитину. - Це мій син, Максим. Будинки, з мамою моєї, другий син, Єгор, йому 6 місяців.

Я на секунду розгубилася, зустрівши замість зламаного жорстокістю і байдужістю, розчарованого в житті людини, товариські, впевнено йде по життю жінку.

- Як склалася ваша життя після тієї страшної ночі?

- Спочатку було моторошно. Я не хотіла жити, мені було страшенно боляче і прикро. Єдина людина, який допоміг мені в ці страшні хвилини - моя мама. Вона завжди була поруч і повторювала, що життя продовжується, коли мені здавалося, що все скінчилося і далі шляху немає.

- Не чи припускаєте ви, що своєю поведінкою самі могли спровокувати цей злочин?

- Я багато разів думала про це, аналізувала, згадувала все до найменших подробиць, але так і не знайшла жодної зачіпки.

- Ви заміжня?

- Так, я була замужем. Але трохи більше року тому, ще до народження другого сина, ми з чоловіком розлучилися ... Розумієте, я так до кінця і не навчилася довіряти чоловікам ... Інший раз, бувало, чоловік піднімає руку, щоб поправити мені волосся, а у мене всередині все стискається, здається, що він зараз мене вдарить ... Начебто дрібниця, а таких дрібниць дуже багато. Наприклад, після того випадку ніколи в місті ввечері не сяду одна в машину, навіть у таксі. І взагалі намагаюся ввечері нікуди не виходити, краще вдома, з дітьми посиджу.

- У вас є робота?

- Працюю там же, де й до цього - швачкою. Ось, виховую дітей. Взагалі, діти - це моя найбільша радість. Після їх народження у мене в житті з'явилася мета, я зрозуміла, що треба жити, незважаючи ні на що. Хоча ці страшні спогади все одно сидять десь глибоко всередині ... А взагалі, якщо б я могла зараз змінити ті події, які тоді відбулися, я точно знаю одне, що ніколи б не пішла в міліцію, тому що цей страшний приниження, тебе просто не вважають за людину ...

«Я думала, що не вийду звідти живий»

Ольга пам'ятає той вечір, 13 серпня 2004 року, до найдрібніших подробиць. Бар «Лакі-страйк» на вулиці Преображенській, куди вона, 25-річна дівчина, зайшла з подругами після роботи. Знайомий Едуард запропонував підвезти дівчину додому.

- Наскільки добре ви його знали?

- Ми були ледве знайомі. Я знала про нього лише те, що він працював на «Привозі» разом з моїми друзями.

- Чого ж ви погодилися поїхати з ним?

- Він справляв враження спокійного, адекватного молодої людини, про нього завжди добре відгукувалися мої друзі, і я навіть уявити не могла, що він може стати загрозою для мене якусь небезпеку.

По дорозі Едуард несподівано згадав, що йому потрібно заїхати до одного Миколі, який жив на Великій Арнаутській. Запропонував Ользі поїхати з ним, мовляв, це ненадовго, а потім він обов'язково відвезе її додому. Але посиденьки біля одного затягнулися, і коли на столі з'явилася горілка з пивом, Ольга почула недобре. Вона навідріз відмовилася пити і сказала, що повинна піти прямо зараз. Галантність і ввічливість чоловіків миттєво випарувалася - вони дали Ользі зрозуміти, що вона не піде з квартири, поки вони самі цього не захочуть. Ольга продовжувала стояти на своєму.

- Що було потім?

- Микола мене вдарив по обличчю ... Потім ще раз ... Потім вони по черзі почали мене гвалтувати. Це тривало цілу вічність ... Я думала, що не вийду звідти живий ...

Вибратися Ользі вдалося лише до кінця наступного дня. Дівчина попросилася в туалет і, побачивши, що за нею ніхто не спостерігає, відкрила вхідні двері і побігла, куди очі дивляться ...

Через кілька годин вона вже сиділа у відділенні міліції. Закривавлена, з тремтячими руками і синцями по всьому тілу. Слідчий до неї не поспішав. Минуло близько п'яти годин, перш ніж Ольга почала давати свідчення. Після допиту слідчий Галкін відвіз її на судово-медичний огляд в морг. Потім дівчину відпустили додому, а міліціонер відправився на квартиру за вказаною адресою Ольгою. Як пізніше дізналася постраждала, правоохоронці знайшли там і затримали лише Миколу - Едуард до того часу вже поїхав. Затриманий свою провину заперечувати не став. Однак на хід слідства це ніяк не вплинуло.

- Едуарда в результаті знайшли?

- Ні, так його і не шукали. Говорили, що він, нібито, оголошено в розшук, що він переховується. Насправді ж, він нікуди навіть не виїжджав. Мої знайомі не раз бачили його в місті.

Замість того, щоб займатися пошуком співучасника, слідчий Галкін почав відмазувати затриманого Миколи, наполегливо пропонуючи Ользі забрати заяву. В якості компенсації правоохоронець обіцяв дівчині 100 доларів, які їй у разі згоди обіцяв заплатити Микола. Ольга не захотіла навіть слухати про подібну «операцію». На наступний день наполегливий міліціонер приїхав до неї додому ... разом з підозрюваним (навіть необізнаній в юриспруденції зрозуміло, що показувати підозрюваному місце проживання потерпілої - грубе порушення закону, якщо не сказати посадовий злочин). Тут офіцер ще раз повторив свою пропозицію. На цей раз - тоном далеким від ввічливості. Ольга знову відмовилася, і міліціонер заявив, що їй потрібно проїхати з ним в прокуратуру, оскільки подальшим розслідуванням буде займатися саме це відомство.

- Він посадив мене в одну машину з людиною, який кілька днів тому мене жорстоко гвалтував. Ви уявляєте, що я при цьому відчувала?

- ...?

- У мене була істерика. У мене ще не зійшли сліди від його побоїв, а тепер він ще й знав, де я живу. Охопила мене паніку просто не передати словами.

Злочин без покарання

У Приморській прокуратурі справу вів слідчий Плачков - родич губернатора. Як і його попередник з міліції, він не став церемонитися з потерпілої - з ходу завив, що вона все вигадала. Мовляв, видимих тілесних ушкоджень (синці і вибитий шийний хребець не в рахунок) не виявлено. Він теж «радив» Ользі взяти гроші, люб'язно запропоновані підозрюваним. Вона знову відмовилася.

- Потім все було як у кошмарному сні. Я ходила по колу з кабінету в кабінет, але мене ніхто не чув, мені ніхто не вірив. А тим часом Микола розгулював на волі. Одного разу я зустріла його біля свого будинку. Він дивився на мене і єхидно усміхався. Потім посипалися погрози на адресу моїх близьких, але я вирішила йти до кінця.

Ще кілька місяців Ольга оббивала пороги різних правоохоронних інстанцій. Але система була невблаганна - у порушенні кримінальної справи їй відмовили ... через відсутність складу злочину (підозрюваний, нагадаємо, під всьому зізнався). Правда, потім розслідування все ж відновили - після втручання Комітету із захисту прав людини.

2 березня 2006 Приморський суд Одеси нарешті виніс вердикт у цій справі. Щоправда, Ольга дізналася про нього лише через три роки (термін подачі апеляції - 15 днів).

У вироку, підписаному суддею Писларь, сказано наступне:

«Зібрані у справі докази, в їх сукупності, повністю підтверджують вину підсудного Шимко Н.В. в інкримінувати йому злочині.

Дії підсудного Шимко Н.В. суд кваліфікує:

За ст. 152 ч. 3 КК України (згвалтування групою осіб із застосуванням фізичного насильства)

За ст. 153 ч.2 КК України (задоволення статевої пристрасті в збоченій формі із застосуванням фізичного насильства групою осіб).

Призначаючи покарання підсудному, ... суд, зокрема, враховує: першу судимість Шимко Н.В., його позитивну характеристику, щиросерде зізнання і каяття, та обставина, що Шимко Н.В. є інвалідом 1-ї гр. (Не має правої ноги) і з урахуванням всіх обставин справи, при обранні Шимко Н.В. покарання за ст. 152 ч.3 КК України вважає за можливе застосувати до Шимко Н. В. Дія ст.69 КК України та призначити йому покарання нижче межі санкції зазначеної норми Закону.

З урахуванням сукупності пом'якшуючих провину обставин, суд вважає можливим застосувати до Шимко М. В. Ст .75 КК України оскільки його виправлення і перевиховання можливе без ізоляції від суспільства ».

У результаті Микола Шимко отримав три роки умовно. Людина, що скоїв тяжкий злочин проти особи, рецидивіст, гуляє на волі. Хто знає, скільки ще дівчат він захоче згвалтувати в збоченій формі із застосуванням фізичної сили? А чому ні? Приморський районний суд Одеси адже чітко дав зрозуміти мені та іншим подібним особинам: у державі під назвою Україна можна робити все, що хочеш. Бо - гуманізм ... Правда, чомусь тільки до злочинців.

Комментариев нет:

Отправить комментарий