Одесса

Одеса поєднує в собі непоєднуване. Курортне місто з легковажною, майже анекдотичною славою.

четверг, 27 мая 2010 г.

Фуршетчікі: через кризу зростають лави культурних паразитів

Певна категорія людей в Одесі, цієї цитаделі сучасного мистецтва, регулярно відвідує виставки та презентації тільки заради того, щоб перекинути келишок-другий на шару і закусити яких-небудь делікатесом. Це майже субкультура. Кореспондент «» познайомився з одеськими фуршетчікамі.



Класичний нероба, нудьгуючий і спивається інтелігент, любитель «шари». Власне, такий середньостатистичний фуршетчік. Окрема різновид - це алкоголіки-хроніки, для них черговий фуршет - сигнал бога про те, що кидати пити - безглуздо і смішно.

- Ось дівчина моя все вимагає, щоб я кинув пити, - Безробітний Льоня практично щодня, протягом кількох років, напивається до стану овочу. - І я зібрався кидати вже вчора ввечері, після того як вона мені вилила на голову пляшку коньяку.

За освітою він - комп'ютерний програміст, за покликанням - тусовщик.

- Ну ось, я і прокинувся з думкою, що навіть якщо ми з нею розлучилися, треба все ж таки зав'язувати з алкоголем. І тут ось, прикинь, в музеї сучасного мистецтва якийсь перець виставляє свої х ...-ні! Ну, я, звичайно, прийшов - а там всі справи, вся братва, червона ікоркою, сьомга, коньячок. Це був знак згори!

Сьогодні у нас за графіком виставка в музеї сучасного мистецтва. Автора я не знаю, але все одно туди йду. Шукати фуршетчіков. Їх відразу видно неозброєним поглядом. Вони, як правило, окидає демонстративно-всезнаючим поглядом те, що вивішено на стінах і виставлено на спеціальних стендах. Потім виносять свій вердикт чергового арт-проекту (вже з келихом у руці) і присуваються ближче до столу. Професійно оцінюють обстановку, обирають все найсмачніше і з апетитом поїдають.

- Усі ці б ... і на нас з тобою наживаються, - обурено шепоче мені на вухо, одночасно набиваючи рот канапе, фуршетчік зі стажем, поетеса Аріна. - Ну, що вони собою представляють?! Ти ось такі фотографії не зробиш? Зробиш. Ти такий прес-реліз не напишеш? Вона (фотохудожник, на чию виставку наша героїня, можливо, була запрошена - «») просто спритнішим тебе, от і все. І мене. Талановиті люди сидять в ж ..., а всяка

б ... тина пробивається.

Зараз у зв'язку з - вибачте за лайку - кризою, кількість фуршетчіков зростає. Безробітних стало більше, їжі менше, от і шукають люди солодкої кулі. Вони маскуються і часто являють собою навіть досить милих створінь. Щоранку фуршетчіка починається з аналізу, проведеного з однією єдиною метою - визначити, куди піти пообідати, де розжитися подарунком, як приємно провести вечір і ніч.

- Я живу один, майже не працюю, як звільнили, - розговорився зі мною Вова, за освітою психолог, - Друзі зайдуть, покличуть кудись, ну я і йду. Ну а чого? Я не алкоголік, взагалі-то. Набридає кожен день каша, гречка, перловка. Хочеться різноманітності. Розкоші вимагає душа ...

Словом, друзі, якщо на будь-то, як правило, галерейної презентації, ви спіймаєте боковим зором дивних людей, побіжно озираються стіл з частуваннями, нервово переминаються з ноги на ногу і роблять занадто блискавичні висновки про те, що відбувається подію, знайте. Це ВОНИ. Фуршетчікі. Ті самі незвані гості, без яких будь-яке свято - не свято.

Юлія Жаркова, «»

Комментариев нет:

Отправить комментарий